Toppbild

Toppbild

lördag 8 april 2023

Timme 17 - Coola gänget

De förflyttar sig i grupp, de är alltid tillsammans, de verkar ha roligt tillsammans - de är de coola gänget
En härligt blandning av  ungdomar - flera från skyttegym eller från arrangerande föreningen, de har alla olika inställning till själva träningen, en del ha tränat, för en del passar inte kläderna, en är pistolskytt, en del tränade för första gången på 2 år i veckan osv. MEN de är här

Vi har träffat Hugo, Albin, Alex, Moa, Isac, Maja, Bruce och Nicklas - alla mer eller mindre seriösa skyttar på tävlingen

Citat från pratat med dem

"Jag blev tvingad hit"
"Maja tvingade mig att delta"
"Jag hoppade över en resa till Tyskland för detta"
"Jag provade att träna för första gången på 2 år i veckan"
"Min tränade trodde inte sina ögon när han såg mig i skjuthallen"
"Jag lovade tydligen på nyår att jag skulle skjuta"
"Mina kläder passar inte"
"Jag är här för ett vad"
"Jag vågade inte säga nej"
"Jag har träna en gång för detta"

De var nästan eniga om att Tacos var årets succé. 7 var för och så var det naturligtvis värmlänningen som tycket att kallskuret var bättre

Sammanfattning: De är nog här för gemenskapen och ha roligt! (det tycker vi låter bra).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar