Måndagen den 1/2 är det examination Gevärsskyttekortet på Wendesbanan
ALLA som är 15 år eller mer och vill tävla i skyttetävlingar där andra skytteföreningar ingår måste ha ett Gevärsskyttekort och en Tävlingslicens. För att få betala tävlingslicensen så måste han ha klarat provet för Gevärsskyttekortet (som man gör en gång). Man kan ta kortet från det att man är 13 år.
De som vill ta kortet den 1/2 skall göra följande:
1. Anmäla sig till Thomas Persson
2. Studera utbildningsmaterialet (se länkar nedan)
Mer info om Gevärskortsexaminationen.
Alla som skjuter tävlingar där fler föreningar ingår (t.ex. Serietävlingen) och fyller 15 år eller mer 2016 måste ha ett Gevärsskyttekort och en tävlingslicens för att få tävla. Gevärskortet består av ett teoretiskt prov och ett praktiskt prov med fokus på säkerhet.
Mer info om Skyttekortet: http://iof3.idrottonline.se/SvenskaSkyttesportforbundet/Utbildning/Skyttekort/
Utbildningsmaterial
http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_83294/cf_104/Skyttekortet_Generellt_Utbildningsmaterial.PDF
http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_121296/cf_104/Skyttekort_Gev-r_150423.PDF
Tips: Fokusera på första häftet på kap. 1,2 och 3.
Har ni frågor kring detta så kontakta Thomas Persson
Här kan ni följa vad som händer i och runtom Sveriges äldsta men i sinnet yngsta och modernaste skytteförening. 2026 fyller vi 195 år och vi blev Årets Ungdomsförening i Nordöstra Skåne 2014! Vi har öppna träningar varje tisdag och torsdag mellan 17:30-19:30. Det är "Drop-IN" - Ingen föranmälan. Vi har utrustning och instruktörer på plats. Stortävlingar 2026 på Wendesbanan: 17/5 RM Sekundfältskjutning, 11-12/7 Margarethakedjan och 15-16/8 SM Nationellt Korthåll
Toppbild
onsdag 13 januari 2016
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar