Toppbild

Toppbild

måndag 9 maj 2016

GP 2 i Trollhättan

I torsdags åkte jag tillsammans med min reskompis till Trollhättan för att skjuta GP 2. Tävlingen stara fredag morgon med stålande sol, något vi inte riktigt är vana vid. Denna tävlingen förra året var det svinkallt, skit blåsigt och regn. Men i år sken solen och vinden var ganska lugn.
Vi gick ut hårt med hel och halv match direkt. Det var inte min bästa dag och jag sluta på 548 efter ett dåligt knä resultat men bra i stå.  Min motståndare Linda Oloffson slog svenskt rekord samma match på 588! Imponerande! 
Väll i finalen sluta jag 4:a efter 3 väldigt dåliga knä serier. 
Fredagen fortsatte med styrelsemöte i Gevärssektionen för mig och Andreas och kvällen avslutades sedan med middag på hotellet. 

Lördagen fortsatte med styrelsemöte för min del och 60 ligg för Andreas del. Även fast han fick en super god lunch i form av grillad korv så var han inte nöjd med din match och missa finalen. Mötet tog sedan slut på eftermiddagen och jag och Andreas åkte tillbaka till Trollhättan för att njuta av solen med en glass i handen. 
Söndag började tidigt med en väldigt snabb frukost för att hinna till min liggmatch. Det blev 600,2 och det räckte till en andra plats bak fantastiska Linda Olofsson. Rätt nöjd med att komma 2:a bak henne. Resultatet var helt okej från min sida då det har strulat en hel del i liggen för mig, då detta var ett resultat i rätt riktning. 
Nu laddar vi om inför kommande tävling och resa till Hannover!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar