Toppbild

Toppbild

söndag 28 april 2013

Hannover 2013

Då var ISCH - International Shooting Competition Hannover slut för i år. Det har varit en väldigt rolig vecka med mycket skytte, skratt och roliga minne. Vi har haft fint vänder nästan hela veckan men nu de sista två dagarna var det lite sämre med regn och rusk. Men det han ändå inte hindrat oss från att haft kul.

Min och Lottas resa började tidigt i tisdags morse och slutade i kväll. I tisdags åkte vi 9 timmar för att komma fram till Hannover, resten av akvällen spenderades på hotellet. I onsdags var det träning hela dagen , först luft på förmiddagen sen krut på eftermidagen. I tordags börjde tävlingen på allvar då vi startade med 3*20. Lotta var först ut och fick ihop 520, vilket hon va nöjd med. Sen var det jag och jag fick 539. Det var ett helt okej resultat men hade velat ha något poäng till.

På fredagen var det dags för luft. Det gick det lite mindre bra för båda två, en anldening kan vara att vi inte har tränat så mycket luftgevär de senaste veckorna då vå mer har satsat på 50m. Men Lotta fick 371 ( 391,x) och jag fick 374 ( 388,x). I går sköt vi våran sista tävling och det var 60 ligg. För mig gick det helt okej och sluta på 599,8. Jag hade velat komma över den magiska gränsen 600 då jag har skjutit 599,9 och 599,8 mina 4 senaset tävlingar. Lotta var lite minder nöjd och slutade på 586,7.

Hela tävlingen avslutades sen med en bankett för alla tävlande, ledare och funtionärer. Vi hade väldigt kul i går tillsammans med de andra svenskarna och som hem lite för sent i natt. Fast det gjorde inget för det ända vi gjort idag har varit att åka buss. Ungefär 11.00 i dag rullade bussarna hem och ungeför vid 20.00 var vi hemma i Sävsjö igen, trötta men nöjda med årets tysklandsresa. Vill ni veta mer om våran vecka , gå in och lär på skyttegymbloggen



                                                         Våra väldigt fullpackade bussar

Mer bilder kommer ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar