Toppbild

Toppbild

torsdag 19 november 2015

Skytteforum 2015

Förra helgen var jag o Bromma på årets Skytteforum. Jag var där som representant för ungdomsrådet och ungdomsrepresentant för Gevärssektionen som jag sitter med i.
Skytteforum är ett forum där alla representanter från sektioner,regioner,distrikt och föreningar samlas för att diskutera hur vi ska få sporten att gå framåt.  Det var även ungdomsträff samtidigt så en liten skara ungdomar från hela Sverige var även där.

På programmet fanns en föreläsning från Sisu idrottsutbildarna där vi fick prata om den allmänna dipp som sker i hela idrottssverige just nu.  Alla sektioner fick visa sina verksamhetsplaner, det pratades om SäkB och så hade vi ungdomar en del presentationer. Jag höll bland annat en presentation om hur man är en bra förebild som gick väldigt bra. Jag fick hjälp av Andreas med den presentationen som oxå är med i Ungdomsrådet. Vi börja föreläsningen med ett litet rollspel som oxå blev uppskattat.

Under lördagen hade vi även en aktivitet för alla ungdomar som var sjukt kul. Det var en form av poängjakt. Hela den dagen avslutades sedan med en 3-rätters middag där vi fick prata mycket med våra ungdomar och fick reda på vad de tycker vi ska jobba med.

Det var ett bra Skytteforum där vi i Ungdomsrådet fick ta mycket plats vilket jag tyckte var mycket bra. Det är vi som är framtiden.

Vill du läsa mer kan du göra det här:
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaSkyttesportforbundet/Information/Nyheter/NyheterfranSvSF/InnehallsriktSkytteforum2015ihelgensomvar/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar