Toppbild

Toppbild

torsdag 20 oktober 2011

Jojo i Sävsjö

Nu har jag gått på skyttegym i lite mer än 2 månader och har kommer en uppdatering på hur vi har det här i "norrland".
 Jag trivs fortfarnade jättebra och nu äntligen efter typ 2 månader så är boendet klart. Vi har både soffa och internet, tv och en tvättstuga som fungerar och tro det eller ej men till och med jag har tvättat själv några gånger ;)
Om jag klagade på hur de utalade mitt namn hemma så är det ingenting mot vad jag heter nu. För det första så är det ingen även här som kan säga Klemmedsson rätt och för det andra så är det ingen som kallar mig Johanna heller. I skolan heter jag skåning och på tränigarna heter jag Jojo =)

För er som undrar så tränar vi ca 10 tim i veckan fast då är det både fys, skytte och teori. Nu har vi oxå börjat med tävlingstränig och då kör vi "by the book" som Paul säger. Vi har så klart som alla tävlingar priser och här i sävsjö så kör vi med godis. Den som vinner tränigens tävling får godis. Jag kan ju säga att denna veckan har jag vunit 4 kålor =)

Nu laddar vi upp för dubbeltestet i Alvesta på lördag. Mer om hur jag har det här kommer senare.

                                         Här är lite bilder från Sävsjö Skyttecenter där vi tränar
Andreas-gevär

Elin-gevär

Jojo-gevär

Malin-gevär

Johan-pistol
Så här ser det där vi byter om och har våra saker

Paul ville att jag skulle lägga ut denna, han tycket att ni ska läsa den

1 kommentar:

  1. Hej!

    Roligt att du trivs i "norr", och att du inte glömt oss utan göra lite inlägg här på bloggen.

    Pernilla

    SvaraRadera