Toppbild

Toppbild

söndag 6 november 2011

SM i Trollhättan

Nu i helgen har det varit nationella SM i Trollhättan och från föreningen var det jag och Oscar som åkte dit.
Vi åkte dit på fredagen och bodde på ett vandrarhem tillsammans med líte andra skyttar som oxå skulle skjuta SM.
På fredagen var det oxå vapenkontroll och både jag och Oscar fick skruva lite för att det skulle gå igenom.

På lördagmorgon åkte vi till skjuthalen och kl 09.10 sköt jag och Oscar. Lite nervösa var vi när vi sköt, det var första gången som både jag och Oscar var på SM i luft. Men det gick ganska bra ändå. Jag sköt tävlingspers på 372p och Oscar sköt 357p. Jag var jättenöjd och Oscar var lite mindre nöjd men vi har många SM kvar.

Vi säger även ett stort Grattis till Mimmi som blev 4:a i seniormästerskapet och hon sköt hela 394 i grundomgången.

Efter det alla lag hade skjutit så åkte vi hem till Skåne igen ( vi var tvungna att vänta till sista laget för jag skulle ha en sävsjökompis med mig hem) nöjda och trötta.


Mitt resultat på bana 35




Oscars resultat på bana 37

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar