Toppbild

Toppbild

måndag 19 mars 2012

SM i Luftgevär

I helgen har jag, Pippi, Mimmi och en kille från Mimmis förening som heter David varit på Luftgevärs SM i Linköping. Vi åkte i fredagseftermiddag och var framme och incheckade någon gång på kvällen. När vi väl hade fått upp alla väskor och gevär på rummet var det bara att leta upp närmaste matställe, vissa kan blir lite griniga när de inte får mat på länge.

På lördagen var det jag och David som skulle skjuta men innan vi fick göra det skulle vi gå igenom vapen- och klädkontrollen. Varken jag, Mimmi eller David hade några större problem med det men Pippi var lite mer orolig ( han kan inte knäppa byxorna ). Slutligen efter mycket om och men och lite hjälp av Mimmi gick även han igenom.

Dag 1 började väldigt bra med 2 tävlingspers, David sköt 525 och jag sköt 385. Superroligt!!!!!
På prisutdelningen fick även jag pris för att jag hade placerat mig bra i min klass, jag fick ett luftgevärsskott i glas. Efter prisutdelingen var det raka vägen till pizzierian som gällde, att gå på skjutbanan en hel dag tar på krafterna.

Dag 2 började med många telefonsmatal från Rinkaby fältet som ringde och var oroliga att Mimmi hade " försvunnit ". Hon skulle egentligen skjuta kl 08.00 men bytte skjuttid till kl 11.00 och det hade vi glömt att berätta det. Men kl 11.00 var Mimmi på plats i skjuthallen och sköt 384. Hon var rätt missnöjd med resultatet och hon hade inte alla marginaller på sin sida i dag då hon sköt väldigt många 9,9. Pippi var heller inte så nöjd med hans resultat på 567.

Även för mig började det tungt men efter 30 skott la jag ner och stog och kollade på skytten framför mig ( Hanna Säker ) och såg att hon sköt en 100 serie och kan hon så kan väl jag. Så de 10 sista skotten pangade även jag in en 100 serie och slutade på 378.

Efter en mycket lyckad och superrolig helg åkte Mimmi, Pippi och David hem och jag åkte till Sävsjö.





1 kommentar:

  1. Hej!

    Än en gång grattis till det fina resultatet Johanna! Vi följde er även under söndagen och såg när du sköt din 100 serie. Bra jobbat.

    Pernilla, Roland, Anton, Maja

    SvaraRadera