Då var det dags för en liten skyttehelg igen...
Lördag 6/10 är det Omg. 4 i LF Gevär med avslutningstävlingar och prisutdelning. Christianstad skyttesällskap skjuter även sitt föreningsmästerskap i gevär ställningar.
Under lördagen är det även riksfinal i Elitserien korthåll i Eskilstuna. Viktor (K11) och Johanna (K20) skjuter för oss.
Söndag 7/10 är det riksfinal i Korthållscupen. Sällskapet har ett lag med i finalen och det består av Viktor, Oscar och Johanna (samt så har vi Annelie med som reserv)
Vi önskar våra skyttar LYCKA TILL!
PS. Vi bloggar live under helgen från Eskilstuna så ni vet vad som händer. Troligen är det ingen livevisning.....om det är det så kommer det ut här på bloggen. DS.
Tävlingen sänds live på http://live.sius.se
Viktor skjuter 09:50 och Johanna 12:30
Här kan ni följa vad som händer i och runtom Sveriges äldsta men i sinnet yngsta och modernaste skytteförening. 2026 fyller vi 195 år och vi blev Årets Ungdomsförening i Nordöstra Skåne 2014! Vi har öppna träningar varje tisdag och torsdag mellan 17:30-19:30. Det är "Drop-IN" - Ingen föranmälan. Vi har utrustning och instruktörer på plats. Stortävlingar 2026 på Wendesbanan: 17/5 RM Sekundfältskjutning, 11-12/7 Margarethakedjan och 15-16/8 SM Nationellt Korthåll
Lycka till!
SvaraRaderaTack Per för att du håller oss underrättade vad som händer.
Pernilla
Lycka till i helgen!
SvaraRaderaElitserien kommer att visas Live: http://live.sius.se/
// Micke