Toppbild

måndag 10 december 2012

Skytteforum i Stockholm

Tidigt i lördagsmorse lyfte planet från Malmö flygplats med destination Bromma flygplats, Stockholm. Med på planet fanns jag, Andreas, Bo Högberg och Sofia Holmström. Vi fyra skulle reprensetera Skåne på Skytteforum/ungdomsträff i Stockholm.

Ungefär vid 10 tiden var vi framme och incheckade på hotellet i Bromma. Lite efter 10 började programet där bland annat våran nya sportchef Joans Edman pratade. Sen hade ungdomarna eget program tillsammans med ungdomssektionen. Vi var ca 20 ungdomar från Svergies alla hörn i åldrarna 17-25 år. Vi bröjade med lite lära känna varandra övningar för att bryta isen. Vi skulle bland annat flytta runt och sitta i varandras knä.

Efter lunchen bar det av till nästa aktivitet som var laserdom. Lekledare för denna aktivitet var Tom och Johan från ungdomsektionen. Vi åkte tunnelbana och buss in till stan och körde laserdom i en och en halv timme.
Lite trötta men glada återvände vi till hotellet där det var dags för middag. Under middagen presenterades det vem som skulle bli Årets skytt, tyvärr var han insnöad i Italien och kunde inte komma, men vann gjorde Håkan Dalby!

På söndagen började vi med en riktig hotellfrukost ( skumtomtar med nutella ) så att vi skulle orka med dagen. Efter det hade barnkonvensationen och Idrotten vill en utbildning om hur vi i föreningarna skulle jobba och tänka. Resten av förmiddagen hade ungdomarna lite lekar och gruppdiskussioner om vad vi vill göra och hur vi kan påverka. Sista halvtimmen fick vi sedan redovisa vad vi hade gjort under hela helgen för alla deltagare på Skytteforum.
Efter lunchen väntade resan hem, vissa skulle flyga tillbaka till Skåne medan jag och Andreas fick vänta på tåget till Sävsjö. Vi hade ganska mycket väntetid på Stockholms centralstation men det var nog bara bra för den är ju lite större än vad Sävsjö tågstation är ;)

Vi är nog alla överrens om att vi har haft en kanonrolig helg och vi har lärt oss mycket men vi har även lärt känna andra skyttar runt om i Svergie.

Gå även in på http://bliskytt.nu/ och läs om helgen

Trassla ut det där om ni kan