Toppbild

Toppbild

söndag 1 september 2013

JSM dag 3 ställning

Då va JSM 2013 över för i år. Det hela avslutades med ställning idag. 
Först ut va Andreas och Oscar som sköt 6,5. Där fick Andreas ihop fina 176! 
Tyvärr hade Oscar inte en av sina bästa dagar men trots det blev det silver i lagtävlingen. Just det , ni läste rätt, Oscar och Andreas tog lagsilver! 
Både Andreas och Oscar gick till final och inledde bra i ligg och knä, tyvärr lite sämre i stå. 

Efter denna glada nyhet var det även våran tur att skjuta. Jag börja inte alls bra liggen men sköt sedan en 47 i knä och sluta på 178p. Andre fick ihop 174 och Oscar var inte alls nöjd med dagen. 
På mitt resultat gick jag till final. Väl inne i finalen inledde jag med 47+47, i stå gick det sen lite sämre. Jag gick in som 17:de man men kom ut som 14:de. 

För övriga skåningar gick det oxå bra. Mattias Jogmark tog guld!! 
Han inledde stark med 193 i grunden och höll sedan ihop och tog guld. Stort grattis . 
Andreas 183 p
Timmy 177p
Sara 184p 

Det blev även ett guld till Skåne i distrikts lag tävlingen, laget bestod av mig, Andreas , Mattias , Timmy och Sara. 

Nu när JSM är över så kan vi samman fatta det så här..
Ett lag silver - Andreas och Oscar 
Ett lag silver - Johanna 
Ett lag guld - Johanna 
Vi har alla haft en väldigt rolig helg och tackar Västerås för ett bra genomfört JSM. 
Nästa år ses vi i Kristianstad. 


Vårt silver lag 
Guld till Skåne ! 
Jojo skjuter final 
Glad guldmedaljör
Det tar på krafterna att skjuta ;) 

1 kommentar: