Det är nog ingen i vår förenings som har missat att Thomas skall pryda Svenska Dagbladetmedaljen 2019
Här är en ny artikel om detta från skyttesportförbundet:
http://gevar.skyttesport.se/nyheter2/2019/dagsattanmalasigtillsvd-skyttet2019/
Nu är det dags att anmäla sig till tävlingen. Den skjuts på hemmabana 8-16/6. Man kan delta i 2 olika tävlingar:
Korthåll 25 skott liggande
Gevär 25 skott liggande
Inbjudan
https://www.indta.se/api/v1/bilaga/abc22e12-a1b7-4e70-a024-bdc91921b95b/inbjudansvd2019.pdf
Anmälan gör du på tavlan på skjutbanan, senast 28 maj
OBS! Denna tävling är ett av få undantag man får skjuta utan tävlingslicens. Så ALLA kan vara med!
Det finns en speciell klass i Korthåll- Klass Övriga, en klass för ej aktiva skyttar - där får man skjuta med stöd liggande eller sittande vid bord.
ALLA i sällskapet skall skjuta denna tävling i år! Att få chans att få en medlaj med Thomas på - det får vi inte missa!
Här kan ni följa vad som händer i och runtom Sveriges äldsta men i sinnet yngsta och modernaste skytteförening. 2026 fyller vi 195 år och vi blev Årets Ungdomsförening i Nordöstra Skåne 2014! Vi har öppna träningar varje tisdag och torsdag mellan 17:30-19:30. Det är "Drop-IN" - Ingen föranmälan. Vi har utrustning och instruktörer på plats. Stortävlingar 2026 på Wendesbanan: 17/5 RM Sekundfältskjutning, 11-12/7 Margarethakedjan och 15-16/8 SM Nationellt Korthåll
Toppbild
söndag 28 april 2019
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar