Toppbild

Toppbild

fredag 30 augusti 2013

JSM dag 1 - fält

Idag drog JSM 2013 igång och mästerskapet startade med korthåll fält.
Eftersom första patrullen inte gick ut från klockan 14:00 så passade vi på att ta en sovmorgon. 

Vid lunch åkte vi ut till banan för att fixa lunch och göra vapenkontroll. Det blev grillad korv mitt på parkeringen. Efter denna fina uppladdning var det dags att skjuta. Detta gjorde vi med lite blandade resultat 
Jojo 34 , sluta som 11:a 
Oscar 31, sluta som 16:de
Andre 27, sluta som 29:a 
Jag låg väldigt bra på det och när jag kom till näst sista målet hade jag bara tappat 2 men sen bedömde jag fel ...

Övriga skåningar 
Jogmark 19 
Andreas 29 
Sofia ( RM) 37 


Det blev inte så många toppresultat för skåningarna i dag så vi fick nöja oss med en fjärde plats i distriktslagtävlingen. 
I föreningslagstävlingen blev jag och André 4:a med ynka en poäng upp till medalj. Lite stolpe ut idag men det tar vi igen i morgon. 

Nu ikväll har vi grillat tillsammans med Roasjöskyttar. Det blev kanongott. 


Grillmästarna fixar lunch
Avstånden
Frukost


Om man glömmer ta med skärp får man lösa det på annat vis ;)
Tre glada skyttar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar