Toppbild

Toppbild

fredag 3 januari 2014

Swedish Cup Dag 1

Nu är Swedish Cup igång på allvar och första tävlingsdagen är slut.
Oscar reste med Thomas upp hit i onsdags morse och jag kom i går kväll tillsammans med 2 skyttegymmare. Både jag och Oscar gjorde vapen kontroll i går och gick igenom utan problem.
På kvällen hade Thomas Jogmark lagat Tacos till oss, vi ger han två tummar upp för hans kokkonster.

Idag var Oscar först ut, han sköt 595,9.  Han tyckte detta var helt okej. Kl 17.00 var det min tur. Väldigt nervös var jag när jag börja men efter mycket kämpande fick jag ihop 400,6. Det är mitt bästa resultat för denna säsongen på tävling. Lotta sköt 390,9 poäng.

I morgon väntar en ny dag med en ny chans att skjuta  bra och i håller tummarna att det fortsätter i samma spår som idag. Vem vet, vi kanske till och med får finbesök från Skåne i morgon.

Ps: Våran träningskompis Oscar Nilsson tog guld i pistol för herrjuniorer. Stort grattis !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar