Toppbild

Toppbild

måndag 20 augusti 2012

Svergie Vs Danmark

I helgen avjordes den prestigfyllda kampen mellan Svergie och Danmark i  Vingsted i Danmark. Vartannat år skjuts landskampen i Danmark och vartannat i Svergie och denna gången var det granlandets tur. Jag var med som en av de svenska juniorerna.

Resan började på fredag förmiddag, vi mötte upp alla vid Hyllie station i Malmö, packade in allt i bussarna körde över gränsen till Danmark.

När vi sedan kom fram till den väldigt fina skjutbanan var det fri träning som gällde, känna lite på pricken och kolla så att man hade rätt ringkorn.

Senare på kvällen var det grillkväll med krocketspelande. När man spela krocket behöver inte målet alltid vara att komma i mål , nej utan här var  målet  att se till att danskarna inte kom i mål genom att knocka ut deras boll så långt som det bara gick.

På lördagen var det dags att skjuta de induviduella tävlingarna. Först ut var juniorerna och veteranerna. Efter det var det seniorernas tur och efter det var det juniorer igen och sedan en final. I omgång 1 sköt jag 195p och i omgång 2 sköt jag 100+89+97 och i finalen sköt jag 50+48+44p. Totalt sluta jag på en 9:de plats.
Bäst bland juniorerna var Erik Sundquist som fick ett silver efter särskjutning med Johan Yngvesson som fick nöja sig med ett brons.
Bland seniorerna i liggande fick vi 2 medaljer men tyvärr ingen guld och i ställning fick vi ingen medalj. I veterantävlingen fick även här Svergie 2 medaljer.

Efter alla tävlingar var det dags för bankett på Vingsted censter. Där fick vi en 3 rätters middag som var jättegod. Efter det gick vi ner tll källaren och spelade något frågespel men alla frågor var på danska så det övergick sedan till biljard och fotbollsspel.

På söndagen avgjordes lagtävlingen och där sköt alla i olika lag beroende på hur du sköt under lördagen. Jag sköt i mellanlaget och fick ihop 98+91+96, hade velat ha något poäng till.
Tyvärr fick Svergie nöja sig med sivermedaljer i dag både juniorer och seniorer.
När medaljerna var utdelade var det bara att packa ihop bussarna igen och köra hem.
Vi har haft en kanonbra väder hela helgen vilket har varit väldigt jobbigt när du skulle skjuta, även om vi hängde alla underställ på tork var det lika äckliga när det var dags att skjuta igen.

Jag är mycket nöjd med helgen och är överlag nöjd med mitt skytte

Vill ni veta mer gå in här
Bilder kommer  kväll......





                                                                         Glasspaus

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa om dina skytteäventyr Johanna! Nästa år tar ni dem!

    SvaraRadera