Vi har många skyttar som är anmälda till Skol-Sm, hela 10 st. 3 av dessa är debutanter och för dessa hade vi extra träning under söndagen.
Vi förberedde inför genom att bl.a träna tävlingsmoment inför Skol-Sm i banskyttet, vi tränade gevär och sköt in tabeller för korthåll fält. Vi gjorde även materiallistor om vad man skulle ha med sig till tävlingarna, allt för att våra skyttar skall vara så bra förberedda inför tävlingarna som möjligt.
För många av våra nya skyttar är Skol-Sm är "rekryteringsaktivitet" där de skall få uppleva en större ungdomstävling, där Skol-SM är ett utmärkt alternativ. Många unga skyttar, resa med att sova över etc. Vi skall fokusera på att ha roligt tillsammans, glädjas gemensamt och stötta varandra.
Här kan ni följa vad som händer i och runtom Sveriges äldsta men i sinnet yngsta och modernaste skytteförening. 2026 fyller vi 195 år och vi blev Årets Ungdomsförening i Nordöstra Skåne 2014! Vi har öppna träningar varje tisdag och torsdag mellan 17:30-19:30. Det är "Drop-IN" - Ingen föranmälan. Vi har utrustning och instruktörer på plats. Stortävlingar 2026 på Wendesbanan: 17/5 RM Sekundfältskjutning, 11-12/7 Margarethakedjan och 15-16/8 SM Nationellt Korthåll
Toppbild
söndag 28 augusti 2016
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar