Toppbild

Toppbild

tisdag 24 juli 2012

Korthålls SM - dag 2 - Liggande

I dag fortsatte SM veckan i Ystad med strålande fint väder och höga resultat. Dages ställninga var liggande och första skjutlaget gick in i halen kl 08.30 i morse och i det laget fanns jag. Trots att jag var så nervös att hela jag skaka de 5 sista skotten lyckades jag få ihop fina 195p. Pers på SM, det är inte så illa.

Nästa lag var det Oscars tur och även han sköt bra i dag och fick 192p, med hela 11 st tio-ettor! Efter det var det Macke och även han fick till en toppenresultat på 193p. Macke var lite missnöjd då han sköt 4 st 9,9 och en 8:a men han sa sedan att han inte har tränat så mycket så han var rätt nöjd ändå. I samma lag som Macke sköt oxå Andre och han fick i hop 189p. Andre sa efter skjutningen att han oxå vara ganska nöjd för jag har ju inte tränat på en hel månad när jag var på Malta.

I sista laget sköt Nils, som tävlar i RM, han fick i hop 191p i dag. Bra jobbat Nils.

Tillsammans bildade jag, Macke och Oscar ett föreningaslag i " Team competition " och tror det eller ej men vi blev 6:a. Det var första gången som vi sköt SM och vi lyckades ta en 6:e plats. Mycket bra jobbat av oss!!

När alla skjutlag var klara var det dags för en final och där fanns jag med på en 19:e plats. Det var jämt om platserna och det krävdes 195 för att gå till final. I finalen sköt jag lite si så där, jag hade 4 st 9,9 och en 8,9 så det var lite stolpe ut för mig. Jag sluta sedan på en 21:a plats.

Sedan var det dags för prisutdelning, vårt föreningslag fick varsin solstol och jag och Macke fick någon sorts glasskål. Alla priser va jättefina.

Efter en mycket lång och lyckad dag kunde vi köra hem trötta och nöjda, nu laddar vi om inför ställning i mon. Christianstad skyttesälskap har visat vad skåpet ska stå i dag och där ska det stå i mon oxå ;)

                                                                        Dagens skjutledare
                                                                      Jag inför grunden
 
                                                                Dagens fina prisbord
                                                                         Bankontrolanter
                                                                  Jag, Macke och Oscar
                                                             Vårt lagpris, de va riktit sköna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar