Toppbild

Toppbild

tisdag 10 juli 2012

Välkommen hem

Nu har våran Marcus " Macke " Johansson kommit hem från sitt landslagsuppdrag i Texas , Austin. han var där och spela U-19 JVM.

Jag har fått chansen att höra om Mackes äventyr

Vad var roligast med hela resan ?
När man kom ut på planen och representerade Svergie, när man tog på sig skydden och allting börja. När du väl kom ut på planen och skulle spela då fatta man hur stort det var.

Hur gick eran första match?
Då mötte vi Canada och i halvlek stog det 10-0 till dom. Efter det ändra dom på sitt spel så de vann med 43-0.

Hur gick tankarna efter att ni hade förlorat?
Vi va lite besvikna men det visade sig sen att Canada vann och vi var ganska nära dom så vi var rätt nöjda ändå.

Hur gick era andra matcher?
Vi mötte Frankrike och då förlora vi med 41-0. Fast den matchen skulle vi vunnit men vi spela för dåligt. Sedan mötte vi Panama och den vann vi.

Hur kändes det att vinna en match?
Vi vann mot Panama, det kändes riktigt grymt. Alla spel vi gjorde satt perfekt.

Hur mycket tid fick du på planen?
Eftersom jag bara är 95:a så viste jag att jag inte skulle få spela så mycket, så det 2 första matcherna fick jag inte spela så mycket. ( nä och vi såg ju hur det gick ;) )
Den sista matchen mot Panama fick jag spela typ hela tiden.

Hur reste ni ?
Vi tog först tåg från Kristianstad till Uppsala sen tog vi tåg till Arlanda dagen efter och därifrån flyg till Helsingfors och därifrån tog det ett plan till Chicago och därifrån flyg till Austin.

Hur var hotelet ?
Det var bra men lite för många syrsor i rummen.

Hur var Texas?
VARMT!!  första dagen vi kom dit var det rekordvärme på 44 grader. Det låg runt 38 grader hela tiden. Det var stor skillnad från Svergie, allting var mycket större i USA.

Vad gjorde ni förutom att spela?
Vi shoppade till alla hemma som hade beställt saker och lite till oss själva. Vi tittade oxå på Texas Longhorns arena, den var grym. Vi gick även på ett museum som hette The Lyndon Baines Johnson Library and Museum, det var oxå häftigt. Innan matcherna börja var vi på en välkomstmiddag uppe i Texas Longhorns VIP plats.

Vad var det konstigaste med Texas ?
Alla stora människor och alla stora bilar

Du spelar i U-19 men du är bara 17 år, varför ?
Därför jag blev utagen till junior landslaget och de är 19 år.

Vilken snabbmat kedja var bäst ?
Vi äter inte snabbmat vi är idrottsmän ;)

Hur kändes det att komma hem?
Riktig skön men det var kallt i Svergie. Jag längatde riktigt mycket till att få sova i min egen säng.

Vad laddar du nu för?
SM I Ystad så klart !!     

Macke laddar oxå för NM och EM kval i höst.

Vi tackar Macke för intrevjun och önskar honom lycka till i framtiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar