I dag avgjordes den sista grenen i det nationella korthålls SM och Dagen börja lika tidigt som i går och i första skjutlaget sköt jag och Ida.
Jag sköt 180 men en superbra ståserie på 45p och en mindre bra knäserie som drog ner det lite. Ida var inte jättenöjd med sit resultat på 178, hon ville haft något poäng till. I nästa lag hitta vi, tro det om ni vill men Pippi. Han fick ihop 179 poäng i dag och tyckte att det´var helt okej. I samma lag som Pippi sköt Oscar. Oscar sköt fantastiskt bra i dag med personligt rekord på 182p. Bra jobbar Oscar!
Jag, Oscar och Ida bildade i dag ett föreningslag ock vi kom på 4:e plats, vi lag bara 1 poäng bak pallplatsen. Priset vi fick var 6 pastatallrikar var.
Om man har deltagit i alla nationella grenar under dessa tre dagar har man varit med och slagits som supermästartitlen. I den tävlingen blev jag 11 på mina plcseringar på 61, 22 och 42. Det var Johan Yngveson från Gammalstorp skytteförening som vann på slutpoängen 61.
Under dessa 2 dagar som det har varit nationellt korthålls skytte bana har delar av föreningaen varit där och hjälpt till, vi som har varit där heter Thomas, Fredrik, Johanna, Oscar, Viktor, Per, Pippi, Micke, Ida, Macke, Nils, Patrik, Andre, Lars, Sven, Bengt S, Bengt N och Jörgen C och Berndt.
Stort tack till er för ert jobb!
Nu laddar vi om inför i mon då jag ska skjuta 60 ligg. Oscar anmälde sig i sista minuten i dag till 3*40 så han ska skjuta det för första gången i mon. Vi håller tummarna för oss.
Dagens prisbord
Alltid lika glada skjutledare
Vi som har hjälpt till
Vårt lag som blev 4:a
Pippi innan skjutning ( han i färggladast kläder )
Här kan ni följa vad som händer i och runtom Sveriges äldsta men i sinnet yngsta och modernaste skytteförening. 2026 fyller vi 195 år och vi blev Årets Ungdomsförening i Nordöstra Skåne 2014! Vi har öppna träningar varje tisdag och torsdag mellan 17:30-19:30. Det är "Drop-IN" - Ingen föranmälan. Vi har utrustning och instruktörer på plats. Stortävlingar 2026 på Wendesbanan: 17/5 RM Sekundfältskjutning, 11-12/7 Margarethakedjan och 15-16/8 SM Nationellt Korthåll
Toppbild
onsdag 25 juli 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Grattis till 4:e platsen i lag!
SvaraRaderaJag säger som Johanna: Ett stort tack till de i föreningen som hjälpt till under dessa dagarna!!! Själv har jag varit på många tävlingar genom åren med tror nästan denna är den som fungerat bäst, allt gick som det skulle!! Tusen tack!!!
// Micke