Toppbild

Toppbild

söndag 14 juli 2013

JSM Dag 2

Idag var det sista dagen på JSM i sportskytte och Lotta och jag har skjutit 3*20. Detta gjorde vi med lite blandade resultat.
Lotta hade det lite kämpigt idag och va inte då nöjd med resultatet. 
Jag tog däremot revansch från i går. Jag började med 183 i knä och fortsatte sedan med 185 i ligg och i stå sköt jag 173. Detta gav mig ett okej resultat på 541 vilket räckte till en finalplats. Jag gick in som 7:a men väl inne i finalen avancerad jag till en 6:e plats. 

Finalen skötts helt enligt de nya reglerna så det va kul att få skjuts en sådan. För övrigt så vann Ida Andersson damjuniorernas 3*20 och Jenny Andersson tog silvret. Bronset fick Sara Nilsson. 

På killsidan var det Marcus Madsen som vann 60 liggen efter en väldigt jämn och spännande final. 2:a blev Mattias Sjöström och bronset tog Tobias Rosell. 

I morgon börjar SM i sportskytte, jag och Lotta börjar med 60 ligg kl 08.45.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar